mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 juni 2021

vilka finesser .....


letar ni efter mej?
jag är ju här 
 och lådan är min


ja då var det dax att kolla av nya 
hörapparaten och se
 hur jag tycker  
om jag tycker 
vad jag har tyckt 
om den
och jag kan ju säga  
jag tyckt bra om den


ni minns att jag tappade den vänstra i skogen
och hittade den igen
I dag visade audionomen mej en app
som kan tala om var jag tappat/lagt 
hörapparaten
den appen behöver jag


så vi fixade inte den på mobilen
var lite andra fiffiga inställningar man kunde göra också
ändra brusljud o talljud bl.a


jag älskar bellisor
finns massor på våran gräsmatta


köpte en massagevante  till Hedda
en vante som både masserar och tar hand om 
små hårstrån 
och så köpte vi tuggpinnar 
som ska vara bra för tänderna
pinnar som katten inte kan motstå


kan tala om att Hedda kunde motstå pinnen
hon fattade inte alls finessen 
men massage var BRA tyckte hon


sylta inge då



vi tog en kvällstur 
kollade förbi vid Wästerqwarn 
tänkte att det kunde finnas nån fin-bil där
MEN det var bara husbilar
så vi fortsatte till Borgåsund


vi hade hela bryggan för oss själva


oj oj de där ser hotfullt ut
och det mullrar långt långt borta


och så började det regna
eller vad vi ska kalla det för

vi vände i alla fall hemåt





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Här har det regnat i natt så marken är gröngul av pollen.Betydligt svalare idag och väldigt skönt.Örjan är petig med sina pinnar,måste vara rätt sort och rätt humör😂🤗