mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 juni 2021

jag överlevde i alla fall


Här bor jag....


dagens promenad böjar på Kumlagatan


och vad är detta⁉
hur ska man veta att det är gång o cykelbana
när skylten är "borta"
och vägen är bred som en "smal väg"



blev en liten bit i dag oxå
men jag tror nog jag gör av med fler kalorier
så jobbigt som jag tycker att det är


tur jag hade rester sen i går
för nu är jag trött


Hedda och jag vilar lite
hon vill gärna ligga under täcket
vid/på mina fötter 
hur varmt det än är 


Lennart är i Öjesjöbrännan
och  kollar läget




även här är markeringen svårhittad
p.g.a vegetationen


tuvull o blåklockor


Humlebaggen har landat på en
vacker orkide av nån sort
en Nyckel är det men vilken



kl 13 ringde Anders från City
och han skrev en remiss på röntgen
av bröst o ländrygg
och så diskuterade vi ev ny värkmedicin medicin


när Lennart kom hem tog vi "tjuren vid hornen"
och åkte ut till Eriksborg o röntgen
fick vänta rätt länge och jag som inte kan sitta
sen in och ligga på hårda bordet
ja jag överlevde i alla fall
så nu väntar vi på svar


Lennart fixade till lite kvällsmat


och kvällen avslutas med fotboll
Hedda har första parkett
Sverige tog dock inte hem segern 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu håller jag tummarna att det går att fixas och iaf att du får en medecin som funkar✊️Tycker du är duktig som kämpar med att gå,det är ju så viktigt med rörelse men det gör ont😢All kärlek och grattis på födelsedagen,även om den borde varit trevligare🌹🌹🌹🌹