mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 25 juni 2021

FY TUSAN säger jag bara

i onsdags försökte jag få tid på diverse ställen
ryggvärken har tilltagit 
på skalan 1-10 är det minst 9
mellan varven
I dag torsdag på morgonen ringde
dom från sjukgymnasten 
här på gården och hade ett återbud
klart jag tog den tiden
  Men så var frågan HUR tar jag mej dit
ja de är bara över gården men ändå
det ska tas sej
jo då jag kom dit o
blev vänligt omhändertagen
fick lägga mej på en gång
Sjukgymnasten konstaterade
att det är nog med all sannolikhet
kotkompression p.g.a benskörhet
fick akupunktur och nya tider
talade med en läkare på citypraktiken
dock inte min egen utan jag fick Anders den här gången
han skrev ut starka piller och vi ska talas vid
efter helgen då bir det nog remiss till
röntgen 


sitta kan jag inte 
så jag får ligga och äta
vilket inte är lätt
men risotto med räkor  
och äta med sked
gick rätt bra ändå


men ligga i slängen är ändå bäst


ett varv runt gräsmattan
fixade jag på eftermiddagen
i alla fall



Lennart pysslar om mej på alla de sätt
mat


kärlek o jordgubbar

pling i luren 
då kan Lennart gå till apoteket


EN sån  liten om dagen + full dos Alvedon
undrar om de hjälper
HOPPAS HOPPAS

kan säga att efter någon timme
kändes det som udden av värken 
släppt 




 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Stackars hjärtat😢❤️