mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 15 juni 2021

kan hårt vara mjukt


där under takåsen bara några meter från 
nosen bor tornseglarna 


nu börjar ungarna i falkboet bli stora
lämnas ensamma långa stunder medans föräldrarna jagar


lilla pappan är inte så bra på att fånga byten
och ta sitt ansvar i matningen av ungarna
vi får se hur detta slutar


i går hade jag en diskusiton om huruvida
hårt kan vara mjukt
Bettan (snart 4 år) hävdade med bestämdhet att mina
naglar var hårda och mjuka
Stella (snart 8 år) däremot bara hårda
jag ville nog säga 
hårda men lena


jag tog med Hedda ut i Carl-Oskar i dag
nya äventyr
gick riktigt bra





det bor duvor i trädet


och nu kom det en golukt bestämt 
nosen vädrar som en kanin


dagens lunch


ett armband till Dexter
har sett dagens ljus här vi köksbordet


en höjdare i matväg så här års


Fotboll på TV

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är så go så man vill pussa henne hela tiden❤️❤️❤️Spännande för henne att komma till Yttervik🤗