mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 4 juni 2021

Kattpedikyr 🐈👌♥


började dagen här


inskrivning ....

och sen blev det knådning o sträckning
av legament mellan bröstben o revben
kan säga att efteråt hade jag 
MYCKET mer ont än när jag kom
men de är ju som det brukar på såna här
ställen


jag fick dock inte njuta av detta


men kunde i alla fall njuta av den är 
stora tovade ängeln som stod i fönstret
hos Karien de Rond
som fysioterapeutens hette
ny tid nästa vecka
nu hem och göra läxan 
ANDAS o STRÄCK


så var det dax för Heddas kloklippning


det är dropp in på Arken Zoo
tisdagar o torsdagar
tror vi fick vänta 20 min


Hedda var så duktig


tog nog bara 3 min så var vi klara


betydligt kortare klor


köpte en egen sax så nästa gång
provar vi själva här hemma


Torsdag är det ju


så pannkaka blir det


lite glass o sylt
sen sova...fniss fnisss


när Lennart väckte mej och sa att det är
fika på balkongen
ville inte Hedda riktigt hänga på 


Micke Finells bok om musiklivet
kom med posten idag

Lennart som inte är så förtjust i att läsa böcker
slukar den ...


Nej nu får det bli en promenad i solen
Den här lekparken ligger så fint i "skogen"


i dag hade jag Lennart med mej 
på stigen





höger eller vänster de är frågan
fick bli vänster i dag



så trevligt med sittplatser efter vägen



i stort sätt "skog" hela vägen


en favorit


dumplings till kvällen för mej
Lennart tog en korv o potatis 


har två handarbeten på G
den här filten när jag sitter på balkongen
och det är varmt


och tröjan i borstad alpacka garn
när jag sitter framför TV
den blir lite varm liksom





 

Inga kommentarer: