mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 juni 2021

Hittade en skatt i skogen


satt en påse på dörren i morse


jag hade skickat efter ett par byxor
helt OK 
men jag gillar egentligen inte 
att köpa utan att prova först


Lennart var ut en sväng med kameran








då det är fint väder och jag har lite ärenden
så "packar" jag Carl-Oskar och går ut
ska ju posta  ett brev 
lämna/låna böcker
och så köpa magnesium på apoteket
Men bibblan öppnar ju inte förrän 10
så jag tar en "omväg" så kan jag gå nu kl 9


rosenhagtorn blommar så otroligt



även en vissen tulpan är en tulpan
ja t.o.m vacker


alium kan jag ju aldrig sluta beundra


ja så här skulle de inte bli ¨
men så här blev det
aklejan var målet


har nog aldrig sett spirean blomma så otroligt


prästkragarna är på gång dom oxå


försöker gå mina rundor i "skogen"
så även idag


en helt oskygg liten rackare
väldigt mörk i färgen tycker jag
hen hade ett mörkt band på ryggen
har aldrig sett det förr


i dag gick jag på stigar jag inte gått förrut
och hittade en helt underbar lekplats
i skogen


lite svårt att fota för det var ju barn o mammor
där Ville liksom inte få med dom på bild


så fint ordnat med olika "avdelningar"
en skatt i skogen


så var jag framme vid centrum
Sannas spelhörna och lämna in brevet
som skulle rekommenderas


en stor burk magnesium


och en tur på bibblan
OJ så tomt det var i hyllan


fick bli den här


och så hem över våran gård


men vist blommar det ovanligt mycket i år


snart är flädern på Gång





snabblunch


snabb vila


13.20 var det dax för besök hos fysioterapeuten
Undrar hur länge hen har väntat
jag fick i alla fall komma in 13.20


spännband ??
är dom rädda att patienterna rymmer??
fick lite ultraljudsvågor på bröstet
som är mycket bättre
behöver inte komma tillbaka
om det inte blir värre förstås
utan går åt rätt håll


ner på stan en sväng
och efter mycket letande och hjälp
blev det detta
få se hur det går


en fick på torget
och kaka i badkar


sallad till middag
vi delade med Hedda
de var tonfisk


och så kom älskade Anton
och installerade min skrivare

härligt nu kan jag dra ut mönster o bilder igen



och få till färgerna på tröjan jag ska sticka
bara att färglägga och se hur jag vill ha det 

 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blomsterprakten är bedårande vacker just nu,bara att njuta helt gratis👍