mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 juni 2021

Vem bryr sej....


Ryggen trilskas
men jag MÅSTE röra på mej
en liten promenad i omgivningarna 


nu är det mycket som är "bara" grönt


vi har i alla fall fina blommor på våran gård


Hedda gillar att åka 
Carl-Oskar


och flaggan vajar så stilla
eller mer hänger rakt ner
men hissad är den


å lilla pippin


jag visade INTE den för Hedda


nyplanterat vid vår husgavel



första gången Hedda hoppade ur korgen
hon försvann in i piprankan

500 meters promenad
är allt jag pallar med
de är nästan långt


jag hamnade på rygg i kökssoffan
och där blev det liten lunch


innan vilan
Hedda vill bli kliad under hakan
och masserad i nacken
helst samtidigt


medans Hedda och jag vilade
var Lennart ute med kameran
och hade fågelspan


Hedda har fågelspan på balkongen hon
 


får en bulle se ut hur som helst⁉
ser ju mer ut som en svamp


Nu kan Lennart skriva
Jansson i sitt CV
den blev supergod


Jazzhistoria på TV
VEM BRYR SEJ...


först barndomens jazzljud
pappa gillade Basie
ja de gör ju jag oxå
men jag blev väll indoktrinerad


sen en fin film om Esbjörn från Skultuna
tänk varför skulle han dö ung
helt i onödan...
en sån talang


som sagt vem bryr sej


Emil o Thyra
dessa godingar får bli avslut på en
ond dag... men ändå bra dag

 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Lider med din onda rygg,det enda du kan göra är ju att ta piller och röra det så mycket det går💪🏾Har ni badkar?Funkar värmedyna eller frysta ärtor?Hoppas att det ger med sig för detta är ju jättetrist😥Kramar om dig försiktigt🤗

Mådde sa...

Hade jag badkar skulle jag inte komma i eller ur...värme ska det vara till pajade ryggkotor

Mådde sa...

Hade jag badkar skulle jag inte komma i eller ur...värme ska det vara till pajade ryggkotor