mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 juni 2021

sista dagen i maj... och en fråga...


Hedda ser saker ingen annan ser....

på grannens balkong finns det bara en påse
blomjord ⁉
men den måste vara otroligt spännande


jag tar en liten promenad
MÅSTE röra på mej även om det tar emot
Nu har duvorna ungar helt klart...


en liten kluring
vet du vad de här är för blomma?

Rönnen blommar

aklejorna likaså 


försöker gå där det är grönt
även om jag bor i stan


koltrasten sjöng så vackert för mej


fint med en liten paus
finns bänkar med lagom avstånd
på min promenad


MEN OJ 
här var det översvämning
fick gå på gräset MEN det var 
nästan lika blött där
jag är i alla fall simkunnig 


och nävorna har börjat blomma
hemma på våran gård


tänk jag har inte sett den här misteln förr
fast den är så stor och sitter så "bara" till


både mamma o pappa duva var hemma


rosa smultronblom 


så häftigt med dessa anemoner 
så ludna på kronbladen


trodde gullvivorna hade blommat över
men inte då 


vallmon är på gång
den ser jag fram emot
så otroligt vacker blomma


en liten Fänrikshjärta blommar så glatt
i vår rabatt



blev längre än jag tänkt


plockade några lukta gott också
Men behöver inte många liljekonvaljer
för att det ska dofta underbart 


köttbullsmacka med rödbetssallad
blev lunchen


 och sen en vila SÅ trött o öm jag blev 
av promenaden
Hedda gör mej sällskap under täcket


har inget att sätta händerna på
hittade den här "kakan" garn
får bli en filt till välgörenhet


posten kom med garn till en tröja
ska bli roligt 
jag ska göra ett "nästan" eget mönster


tredje gången gillt
Lennart var och bytte kopplet o selet 
IGEN 


nu blev det ett kattungesele...
ser ut att bli bättre
ja ja Hedda bestämmer


en av mina favoriter
kokt fläskkorv o dillsås


stilstudie på Trött Hedda




god natt då....







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såå mysigt med bilder på fina Hedda❤️Har aldrig sett en mistel i naturen,blir något att leta efter👍Lycka till idag🤗