mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 juni 2021

Vilken SMÄLL

 

håller på med mönsterbården på tröjan
ja jag är inte där på stickningen än
utan jag håller på med färgsättningen 
av själva mönstret
gör ett eget
av ett färdigt
så att säga
ändrar i färgsättningen
då det är ett färdigt mönster
vet jag att maskantalet stämmer
vilket känns tryggt 



så tog vi oss en tur ut på landet


Långtora var målet
och Skuggans Café



Galette var galet gott


jag tog med lax (barnportion)
och 
Lennart med salami o brie 


fina värdparet
Rose-Marie o Micke 
(tänk henne hade jag i barntimmarna)


har då aldrig sett på maken
en ÄPPELBUSKE
så himla häftigt


skall bli must i höst
fick vi höra


och där försvann han....


kaniner är så söta 
och det fanns tre på stället
som man fick gosa med



snart blir det krusbärspaj




vilka fält med mat
så vackert


när vi kom hem var det dax för mej att vila
och jag fick naturligtvis sällskap


ja men skål då
(den är inte min)


köpte ju sill i går


Hedda var inte så förtjust i att jag 
tänkte sticka nått varv


förstår inte
 fast de är så varmt
vill hon ligga nära


Hedda och blomman 
kan dricka hur mycket dom vill i värmen


halv två på natten
skakade min säng av åskan
och sovrummet blev ljust av blixten
Åskvarnaren på mobilen
sa 700 m från dej
slog en blixt ner


bild från VLT en läsare han med att fota
det var ett hiskeligt åskväder må jag säga
















1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Dom är bussiga våra djur,nära nära trots att det är jättevarmt.Örjan är ju ung och busig och har inte fattat att han ska ta det lugnt i värmen,bus bus och sedan tuppar han av men vilar bara några minuter och sedan är han igång igen🥵Kram( äppelbuske var kul!)