mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 juni 2021

det går framåt


här var det riktigt skönt


tänk va vattenplask kan göra för själen


ha ha..... den heter
....Nåldyna...
gullig var den


och de här är INTE en ros
det är en
Flitiga Lisa


och det var då tusan va myror det var i 
hibiskusen



tycker det ser lite konstigt ut
det är ju barr i toppen på kotten??



 vi var hit till Åsby för att få hjälp
med hoyan... och nu vet vi hur vi ska
göra när vi ska beskära den


många "pluppar" är det


hemma på  gården har den här 
Karpaterklocka (tror det är en sån)
börjat blomma


trodde att jag hade en burk matjessill
men si de hade jag inte
så det fick bli kassler och stuvade grönsaker


och till kvällen blev det dumplings


huvva så varmt det har varit i dag



Hedda mår inte bra i värmen
men med en blöt handduk på ryggen
kändes hon lite kallare
eller mer mindre varm


stickning o fotboll
det går framåt

Vist ja Sverige vann i fotbollen



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Djuren har det tufft i värmen,min galenpanna kan ju inte ta det lugnt så jag får ställa honom i en balja då och då😂Har varit ute på långis jättetidigt på morgonen,det var nästan kallt och han var lycklig👍Har alltid velat ha en fontän eller vattenfall,såå rogivande.Ta det lugnt i hettan🥵🤗