mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 september 2018

3 mån till jul då kom första SNÖN

 SNÖ på fjället
lite mysigt är det 
men jag gillar inte när det blir  halt på vägen


så försvann internet.....

 här setter jag och spejar under fågelbordet
syns knappt mot marken

 på kollisionskurs 




 fixade en köttfärslimpa med älg o gris o ko
blev riktigt bra
(och en herrans massa köttbullar)

 få se om dom håller sej
eller jag menar om dom torkar snyggt

björkbusken har fällt alla löv
rönnarna har sina kvar

 i Hemavan är det bökigt
här fick vi stå en bra stund
dom håller på att asfaltera 
genomfarten ... blir bra hoppas jag


 Hälsade på hos Ulla o Krille i Klippen

 när vi kom ut hade det snöat


här klipper dom vägslänterna

 så var det dax för mat igen
köttbullar gjorde jag  ju också
här med svampsås 
tänk va mycket svamp det smakar
av den torkade svampen
helt otroligt

 hittade den här i bokhyllan
den tar jag med till Hannah 
tror hon har mer nytta av den

Nytt fadderbarn
då Gloria blev 18år
 och valde att gå en annan väg i livet


MIREMBE AIDAH
14 år
hon har ingen far,
Mamman har HIV/AIDS
som alla andra i det här projektet

god natt från min del av världen

1 kommentar:

Ellinor sa...

I den bästa av världar skulle det snöa överallt utom på vägar och gator🍀🍀🍀