mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 september 2018

ännu ett UNDER på väg

 jag gillar det här sättet att sticka häl
tror de är Helena i Alta som tippsade mej en gång

 å mina små "bäbisar" ni lever  farligt här 

den här filuren vill ta er och äta er till middag
(Mamma sparvhök och hennes ungar)

 själv gör jag en köttfärs o potatisgratäng

 blev inte alls dumt
hade kunnat krydda färsen lite mer bara
men man kan ju krydda på talriken

 så kom Lennart hem med lite go mat
köttfärs, ryggbiff, stek och fillé 

allt från en glad kossa i fjällen
bild från nätet
lite gofika så där vid 15 är ju aldrig fel

sjömansbiffen från i går 
blir ju godare för varje gång man värmer den
men nu är den slut
blev bara lite kvar till Doris

 efter dagens gratäng var det NÖDVÄNDIGT 
med en rengöring

 såpa är grejer det

 en liten strömstare

 och långt långt där borta 
ligger två doppingar

 å denna vackra höst

ett minne från KRIGET
ett bevakningshus 
just här där vi bor 
eller uppe på fjällkanten 
men de "syns" från oss om solen ligger i rätt vinkel 

 så var även dessa klara

ännu ett litet under på G
vi är Extra mormor o morfar åt pappan

Inga kommentarer: