mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 september 2018

en inte alltför bra dag Men VACKER

 Men titta där .... tror de är två år sen sist
Nötväckan en inte alltför vanlig fågel i 
här i södra lapplans fjälltrakter

när jag letade brevpapper 
hittade jag detta urklipp från -79

 så for vi till Byn
skulle lägga brevet på lådan
köpa frukt 
och hämta limpa hos Janne
men de viktiga var att RÖSTA 
kl var inte 12 än när vallokalen skulle öppna
så vi fixade allt annat först

                               brevet på lådan       (bild från nätet)

handla brödet ...OJ vilken limpa
BARA nötter o FRÖN

och så till vallokalen...
men aj då den öppnar inte förren 13
ja ja det är ju inte kört finns ju flera dagar
Då säger vän av ordning
det är väll bara att vänta en timme i byn och sen rösta
Nej se de var det inte
jag mår SKIT så vi åkte hem
och jag fick sova i 2½ timme
mådde lite bättre 

fixade lite mat 
en låda från "förr"
kyckling i currysås o pasta fick det bli
men inte blev jag bättre av att äta

har fått en uppgift från författaren av boken 
VINTERÖGA kan du se döda?
att fota var boken har hamnat
och den har ju hamnat här hos mej


det är så himla skönt här i solen
bara att njuta 
















 Grönfinkar på rad

 Nötväckan

 Entita o Nötväcka

 nötväcka

 Nötskrika
lite som en papegoja



Bergfink

 vi har haft krångel med P4 i dag
men hjälp är på väg

 eller ska vi säga i hjälp i luften


 då jag mår som jag mår 
och magen är som en ballong
blev det majsenagröt 
det var både gott och gick bra

hittade några av dessa i frysen till Lennart
så även han blev mätt

och varför har jag mått som jag mått i dag
jo detta är boven
åt äppelkaka med vaniljsås på förmiddagen 
det sabbade hela dagen för mej ....

våran Thyra Gullpiga
hon har haft några märkliga "anfall"
så nu ska det undersökas
men det var inte epilepsi 
och proverna gav inget svar

nu blir det synundersökning 
och eventuellt Magnetröntgen
Jag får lite ont i magen av även detta

Blev många bilder men så blir det när det är vackert ute
KRAM på ER

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni har en magisk natur!Felmat går bra ibland och sedan helt plötsligt slår dettill,känner igen det sååväl👎Hoppas att det blir bra med lillstumpan,all denna oro✊️🍀❤️kram