mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 september 2018

första måndagen i September...

, foto Nanna Hamilton hittat på nätet
I dag börjar älgjakten  


 
en helt magisk morgon

 Den som sover syndar inte...

Thyra påminner lite om GammelFarfar

 man tager vad man haver.....

men grunden är ändå den här kakan


 lunchen blev en låda från förr
lasagne den är ju perfekt att göra mycket och frysa in
den blir liksom inte frysskadad

 Lennart fortsätter att vara trädgårdsmästare

 kokade en "balja" vaniljsås till kakan

Recept: Enkel vaniljsås

  1. 4 äggulor
  2. 1 msk socker
  3. 2 msk potatismjöl
  4. 6 dl mjölk
  5. 2dl grädde
  6. 4 msk vaniljsocker

  1. Blanda allt utom vaniljsockret i en kastrull.
  2. Sjud tills såsen tjocknat. Vispa hela tiden livligt så att såsen inte kommer i kokning, för då stelnar ägget och såsen skär sig.
  3. Häll upp och vispa då och då tills såsen svalnat och tillsätt vaniljsocker.

 
så fin blev buskarna/träden efter Lennarts framfart
en tapper Rallarros

tycker den är så läcker när den släpper sina frön

stekt fläsk är så himla gott
detta är scans skivade 
och så en god löksås att mosa potatisen i 

Har inte sett en mygg på hela sommaren
men nu har jag lyckats få ett bett
KLIAR 

så var dom 45-46:orna klara

 men jag har mer garn

våran "dotter" Gloria i Uganda fyller snart 18 år
vi har tagit fram lite kort på hennes svenska släkt
nu ska jag bara få till ett brev oxå

1 kommentar:

Dennis sa...

Älgkött med dillsås är gott!