mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 19 september 2018

jag som inte skulle låna.....

 det ända flerfamiljshuset i Yttervik
 det är lite vitt på toppen 
även om man inte ser det för molnet





 jag har en riktigt dålig tid just nu
ONT och HJÄRNDIMMA
inte så kul för omgivningen heller

 hemkörde köttbullar o stuvade mackisar
inte bara barnmat skulle jag säga
även en hungrig pensionär blir glad i magen

 samlar ihop Kroppen o Knoppen
måste ju hitta på nått
tar med några kakor och åker till bibblan

har en bok som  skulle lämnas in
men jag tänkte inte låna nått
MEN vad hände
där satt en Marianne Cedervall i boksnurran
kunde ju inte motstå..

och så blev det en trevlig stund med
Karin o Lars som jobbar på skolan/bibblan

 TRETUSENTVÅHUNDRATJUGOFEM
3225 Kr är kg priset

 jag är nog lite RIK


 kalops till middag
och rödbetor jag la in på morgonen
(då dom varit ugnsrostade med getost
har dom en "pikant" smak av get även inlagda)

 då jag lyckades uppdatera och fixa till datorn
kunde vi se Kockarnas kamp i kväll
det är en serie jag brukar följa


i dag fyllde hon 31 mitt första barnbarn

god natt kära vänner

1 kommentar:

Ellinor sa...

Böcker är underbart👍Ta väl hand om dig❤️