mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 september 2018

VALDAGEN 2018

Söndag började i kyrkan

Där BÄSTA Sigrid läste texterna

och Peder predikade
men jag saknade en psalm
Söken först Guds rike
686
så blev det kaffe och småprat

talade om att jag saknat Psalm 686
ha ha då sjunger vi den nu...så sagt och gjort 
vi sjöng
så var ordningen återställd

Peder berättar en dråpling historia om en 
taval som skulle skänkas till en församling han jobbat i
Det blir inte alltid bra ...


till Konsum för att köpa fågelfrön 
men dom var SLUT

 Magen kurrade även på oss
så det fick bli nått som gick fort
när vi kom hem
några gamla potatisar blev uppstekta
och älgbiffar värmda
snabbmat på hög nivå


kändes som en Jansson skulle sitta fint till valvakan

så vart vi sittande  här 




hemma i stan när jag bor där
och det är ju där jag röstar



här är vårt älskade TÄRNABY



och i hela landet



1 kommentar:

Ellinor sa...

Den snabbmaten gick inte av för hackor👍👍👍👍kram