mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 september 2018

svar på gårdagen fråga......

 om jag sitter helt stilla här invid stammen så syns jag inte

 Sparvhöken har "örnblick"
och ser minsta rörelse

 här leker Skatan o Sparvhöken kurragömma 

 i går fick människorna i AndersGeorgs fläsklägg
i dag är det fåglarnas tur
vilken lycka 

 korv storganoff till lunch

 kakor till eftermiddagskaffet

 i en buske utanför mitt fönster
en entita
liten som en fjärt

och Kurre mumsar på frön som vi fått av "tomten"

 tänk va FB kan vara bra
sitter och kollar inne på 
Mat för Kokar o Amatörer
och det är någon som frågar om 
men kan steka raggmunk i ugnen
och då kommer receptet på Lufsa upp
det var så länge sen jag gjorde
men blev så sugen

gör en pannkakssmet (salta lite mer än vanligt)
 riv potatis och blanda i 
lägg i form och lägg bacon eller fläsk över
grädda i 225° tills den är klar 
tiden beror ju helt på hur stor du gör

ätes med lingon o rårivan morötter 
och i dag även med gurka

ny duschad med särk o morgonrock
ska bara sticka några varv till 


så var det svar på gårdagens fråga

en liten manick för att väcka örngottsbanden
ja säger då det
snyggt skulle de vara
och de var det ju oxå 
nuförtiden  finns det inga band att väcka 



2 kommentarer:

Ellinor sa...

Det var mitt *straffjobb* när jag var barn,många örngott var det😘😘

Dennis sa...

Kul att du gör uppdateringar och man kan läsa svar på tävlingar i din blogg =)