mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 september 2018

en TRÖTT men BRA dag

 där i toppen sitter hen och spanar

 så kommer hen närmare

 och närmare...

 OJ dom är ju TVÅ
en sitter på nocken och en flyger iväg
Sparvhökarna var här nästan hela förmiddagen
såg dock inte att dom fick nått byte
Förstår inte varför dom siktr in sej på så stora byten
Nötskrikan är ju nästan större än sparvhöken
för att inte tala om ekorren

det var en dimmig morgon

men vacker

 måste hitta på nått...

men vad hände
min "nya" fina matberedare började lukta BRÄNT
och blev alldeles HET 
så degen blev inte knådad ett smack
men den fick i alla fall några varv
jag kan ju inte knåda
och Lennart är i Byn
ja ja nu får den jäsa i alla fall
känns hård och jobbig

(det har varit mamma o pappas
pappa dog för mer 10 år
sen och han hade haft den i MÅNGA år )

plockade ur tvättmaskinen 
och blev helt slut...
men vad gör det när de 
är så här fint väder
 och jag kan ligga här och hämta andan

fixade i alla fall till lite lunch

å vad jag gillar dom  här flaskorna

korv o rotfruktspytt

så har dom då jäst färdigt och gräddade
blev lite hårda men det går ju alltid att doppa

inte bra att lägga nycklarna i den här fickan

tur jag gillar att sy och laga förhand

blev en kväll på stranden



grillad ost 
nått som min farfar lärde mej
han grillade i  vedspisen


att matcha kopp o handarbete

Inga kommentarer: