mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 september 2018

jag tror på TOMTEN (han heter Farshid)

 Vi har fått en NY liten ekorre

så liten och så söt
nu har jag räknat till SJU ekorrar

 tvättat en gammal gardin
ful/snygg
har en kompis som äger en affär
där hon bara säljer gamla saker
GAVEL 25
hon köpte gardinen på en gång
så jag får ta med den när vi åker till Västerås
 har några dukar oxå som hon ska få titta på

Lite mat
Böngryta

 jag är URUSEL på helt kött...
letade på nätet och undrade vad gör man med ryggbiff??

 bara att sätta igång

Sätt ugnen på 175°
Skala potatisen och skär den i 1 cm tjocka skivor. 
Skala och skiva löken nt. Ansa och skär det vita på purjon i tunna ringar. 
Skiva köttet i tunna skivor. 
Bryn kött och lök var för sig i olja och smör. Salta och peppra. 
Vispa ur stekpannan med 4 dl vatten mellan stekningarna 
och häll i en smord ugnsfast gryta tillsammans med köttet och löken. 
Tillsätt mörk öl, hela kryddor, soja och kalvfond. 
Vänd potatisen i vetemjöl och stek gyllenbrun med lite salt. 
Lägg potatisen på köttet och löken. 
Låt puttra under lock i ugnen i ca 1,5 - 2 timma. 

 efter två timmar i ugnen...

Lennart  är i Oltokken och fixar

 när han kom hem hade han med sej
KAFFEOST

 Åkes kaffeost är ju känd i hela Tärnaby

så nu blev det fest

 Doris ville ha nått gott
i dag blev det två råa ägg

 så var det dax för oss att äta
men Göta Petter va bra det blev

 så kom TOMTEN med SEX påsar fågelfrö

tusen tack fina familjen
ni är ju helt underbara

så blev det kväll även i dag

Inga kommentarer: