mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 20 september 2018

Ja vad ska man säga om denna dag?

 ute är det mulet och småregn
inte så kallt men ruggigt
och jag mår likadant skulle jag vilja säga
om man nu kan må småregn?

 påminner om en gammal ek tycker jag
hoppas den inte är lika träig

 de var den inte så god
med lite vanlig vit sås 
i stället för stuvad liksom
hemkörda älgbullar till
jo ja tackar

 man kan tro att det brinner i skogen


 men snälla nån jag MÅSTE hitta på nått
kan inte bara sitta och känna hur kroppen värker

 muffins är ju aldrig fel

 och med plommon o kardemumma
 blev det ju nästan lyx

 har man bakat behövs det soppas

fick den här med i matsmarts senaste leverans
inget jag beställt 
den har stått och tittat på mej
och undrat när den skulle få bli till middag
och i dag blev det..

inte alls dum
nästan riktigt god
inte för stark heller
jag är ju lite kinkig med de


1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är såå påhittig med maten👍👏❤️kram