mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 september 2018

Hemma i stan igen... och gå på lokal...skidåkning

 Första morgonen i stan på länge

det är i alla fall samma måne som i Stugan
om än 85 mil söderut

åkte ner på vinst och förlust till frissan
nu ska de kapas

så där jag nu var det klart
SKÖNT

 hem och fixa lite lunch
kollade vad som fanns i skåpet
och jo då det gick att få till lite
fiskbullar och potatisar små som fiskbullar
och i frysen hade jag lite bönor

 när jag vaknade efter den "tuppluren" 
som varade i nästan tre timmar
stod detta på bordet


TACK snälla LEENA

så var det dax att fylla på kylskåpet
(med sedvanligt fika efteråt )

att handla UTAN lapp är ingen höjdare
får komplettera i morgon 

visste du att man kan prenumerera på blommor
jag har gjort det f.o.m i dag
får en bukett hem varannan vecka
blir kul att se 
man vet inte vilka blommor det blir
men den här första var ju "skitsnygg"
klicka här och läs mer

 Kvällen blev en glad grej
vi tog med Göran på Lokal

Räkfrossa på Västerås Officersmäss
SÅ himla gott o trevligt

jag lämnade "grabbarna" när jag ätit klart
Lennart  köra hem mej
jag tog några varv på stickningen
sen la jag mej och sov
 jag måste ransonera vad jag gör
om jag ska göra nått alls
det är en dag i morgon oxå

 Men Lennart och Göran var kvar på 
musikunderhållningen
Husky Farm spelade







nu är det vinter hos Stella
snön har kommit och hon fick bråttom ut

och den här bilden är från Hemavan i dag
premiär på skidor
foto Sam Hedman

1 kommentar:

Ellinor sa...

Låter som en bra dag,hurra för fiskbullar👏👏👏❤️