mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 september 2018

söndag mitt i månaden... mycket kaffe blir det

 en blid från webbkameran i byn
så såg det ut 9.30 
kl 11 är det gudstjänst med 
Peder J och gästande kör

lite kaffe först 
sen mot byn och kyrkan




en kör som är på läger uppe i Klippen på EFS

Daniel ackompanjerar kören 

spontanfika på Församlingshemmet

nu är det HÖST

 kören hade med fikabröd 
och Elisabet bryggde kaffe i MÄNGD
tog slut hela tiden *fniss fniss*




 så va det dax för kyrkkaffe nr 2

 det var sista dagen som "familjen" hade öppet
och då var det fest 
alla bjöds på kaffe i alla dess former
och godaste fikabrödet

nu flyttar dom till UMEÅ och öppnar ett liknande ställe där
synd för Tärnaby och tur för Umeå

efter allt kaffedrickande var det gott med lite 
RIKTIG MAT


 tänk vi kunde ta en fika på altanen 
men så fort solen gick i moln blev det KALLT

 kvällens mat 
COOP pizza för 10kr 
ingen höjdare

 jag hade bättre tur 
för jag hittade några bitar av min hemgjorda

ugnsbakade rödbetror med getost
och en extra klick smör
GOTT 
 liten stilstudie på en Kurre



 jag är inte bara söt jag kan flyga oxå 


Första TV tittandet sen vi kom hit i juli 
Allt för Sverige 
vill jag inte missa 

i dag skulle Mamma fyllt 93..
HURRA LILLA MAMMA


1 kommentar:

Ellinor sa...

Kaffe och fika är gott men mat är också bra👏kram