mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 september 2018

Björnen sover Björnen sover... nej det gjorde den inte den bajsade

 Dagen började i dimma
 men fram på förmiddagen hade den lättat 
och det blev en helt underbara höstdag

 paketerade sylten

 jag känner mej rik när jag har 
lingonsylt det är liksom ett måste i vår familj

 en köttgryta på spisen hela förmiddagen
typ kalops med kött från 
Angela o Petter Karlsson i Slussfors 
ja inte från dom utan deras naturbetade kossor
är ju inte kanibal

 åt så magen stod i fyra hörn
som farmor sa när hon blev proppmätt

och så blev det två lådor till sen
att lägga i frysen

 Lennart var bort till AndersJansviken
 och fick till några liter till

han träffade oxå på detta.....
en björnbajs

 fint väder skönt att sitta ute och rensa 

 jag tog en sväng på gården och plockade lite närodlad svamp

 lärksopp i massor

 alla svampar fick inte följa med i korgen
men dom två tallsopparna tog jag rätt på

blev en hel del lärksopp

den skivas

 och torkas

men några hamnade rakt i pannan
med lite lök




blev en riktig festmåltid

hade för lite socker hemma
men det blev nästan bra
får hälla i lite till i morgon

Inga kommentarer: