mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 15 september 2018

från snö till rotmos

Så har den första snön kommit 
ja så är det
och så blir det
och skall så vara

och här fortsätter trillern
just nu är det TRE sparvhökar 
mot 7 ekorrar 3 nötskrikor
några skator och kråkor
småfåglarna ser ut att vara säkra
röd ring sparvhök grön ring ekorre
vet inte om det blev någon lunch för sparvhöken

men jag vet att det blev det hos oss
lasagne från en låda i frysen
kvar sen barnen var här

 så blev det loppis

 hittade den här 
köpte den dock inte
vet du vad det är??
svaret kommer i morgon på bloggen

 men hittade den här roliga boken från 1916
tänker skänka den till
Västerås Officersmäss
då dom vet hur man gör

och lite förslag på matsedlar

 köpte en kålrot i dag

 och en fläsklägg

 blev ju så gott som jag tänkte

och så har vi en låda 
till söndag när vi kommer från kyrkan

 kvällsmackan 
med rotmos
så klart
fick i kväll veta att dom målat "min" gångtunnel
så snyggt va glad jag blir
nu kommer jag att gå till affären varje dag
bara för att få gå i den tunnan

nu är det en grön strumpa på G

1 kommentar:

Ellinor sa...

Rotmos och fläsklägg är en av mina favoriter och jag hoppas att ekorrarna klarar sig✊️Jag vet att alla måste äta,även höken men hen kan väl bli vegeterian!Kramen