mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 24 september 2018

en fyller 5 och en 1 år i dag + att det är höstdagjämning

 Sparvhöken spejar av sitt område
tror bestämt han sitter på toa...

 Det är HÖST på riktigt i dag
det BLÅSER och småregnar
ja det är ju höstdagjämningen i dag

Dag och natt är inte exakt lika långa vid höstdagjämningen
Detta förhållande inträder något dygn senare.
Dagarna omkring höstdagjämningen
 går solen upp rakt i öster
och omkring tolv timmar senare går den ner rakt i väster

nu sitter han på marken och spanar
Just här är ekorrens E12.a
så har sparvhöken tur kommer middagen springande
rakt i "famnen"
Men jag kan meddela att det blev inte så


  Stella 5 år 

 Bettan 1 år i dag

JÄTTEGRATTIS från 
Gammelmormor
Gammelmorfar

 på vägen till Hemavan var det SNÖ i luften




 vad är en SKATT 
hur kan jag använda min skatt

en far med sin skatt

GOFIKA

 hem och fixa lite mat
värma fiskbullar o redan kokta potatisar
tar inte lång tid 
bra det när man kommer hem lite efter lunch

 kaffe o limoncello en söndageftermiddag som denna
helt perfekt  

 i dag var det riktigt illa...
fick ta en VARM dusch och få igång 
blodflödet i hela kroppen
hålla handen utanför de varma vattnet
tills det rättat till sej

 här var det rester
kyckling o ris
potatis, blomkål o broccoli gratäng

 våran granne på andra sidan sjön








 men hur gott blev inte de här
varm eller i alla fall ljummen nyponsoppa
med kex o glass

 vist får man äta godis en söndag om man har kvar av lördagsgodiset
Ä skit samma jag är vuxen och gör som jag vill

så blev det natt...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbara bilder❤️❤️❤️Där är eran skatt!Kram och ät vad du vill😉