mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 31 maj 2019

pytt i panna både aktivitet o mat

 Jag började med att klippa av en LÅNG matta


 fick fixa till nu frans

 knut vi knut

behöver liksom en ny gammal matta 
till soffan i köket

kolla så fint de blev

 Lennart var på cykeltävling
Västerås Cykel
tre olika klasser
som cyklade runt Västerås

Lennart och Tommy stod i 
Ängelsberg på långa rundan 13 mil

 delade ut bullar

 bananer

och saft o vatten

ska nått i ska nått ur


väl i mål var det en öl på Bellman

 Jag åkte ner till Intiman o Soppköket

där dessa tappra volontärer
serverade kaffe o hembakta bullar
till förmån för soppköket
det var ju Poker Run
 Lena Kia Susanne

 just här var det lugnt 
men kallt och BLÅSIGT
tur att vi hade hattar o vantar i vårt förråd

 jag höll mej inne med städning



 Den har stackars frysen som stått avslagen
full med kött
luktade inte hallontårta 
få se om lukten går bort med ättika

den här dammsugaren är ingen höjdare
den har liksom tappat suget

 så var det avslut på Poker Run
Stefan i mitten han som är "bossen" i det hela





prisutdelning....

väl hemma blev det lite pytt på det som finns i kylen

kvällen avlutades med en film från Island
om två bröder och deras får o osämja

och vist blev det en pytt av både aktiviteter och mat i dag

Inga kommentarer: