mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 23 oktober 2020

allting har ett slut...


nu falnar brasan och vistelsen på Berget
är över


glömde ju visa igår vad jag fick av Suzanne
nu kan jag tala om att den med blåbär
var riktigt god




några sista varv innan Lennart kommer 
och hämtar mej



fick receptet på soppan vi åt i måndags
jag ska koka den till soppköket på söndag
så jag får räkna om den 
från 4-5 till 30-35 portioner


en ensam liten blomma
just utanför dörren vid fotskrapan


nått vist med porlande vatten


Den älskade finns i den som älskar


hej då Berget
ses igen nästa år
hoppas jag


det sedvanliga stoppet och handlandet
när man passerar Leksand


blev lunch på Gasolin i Borlänge


mycket gott
jag tog fisk 


så blev det
Två skorpor o ett paket Rut till Annaeva
två paket vardagsbröd
ett paket fäbodknäcke
ett paket julbröd
och 
de viktigaste 
fyra paltbröd


torsdag är det


och sticka kan man göra hemma oxå 


ja då vet jag
och garnpaketet är på väg....
kan nog börja med sockorna redan i morgon 
om jag har tur


dom röda "tänderna"
där blir det 
Permanent tandstöd Krona 
som det står på papperet jag fick
från tandläkaren
den gröna "tanden"
en rotfyllning 
ett stift
och en krona

det finns i alla fall ingen karies 
alltid något att glädjas över

 och den 11/11 börjas det...

summa 102 025:-
minus tandvårdsersättningen 56 746,75:-
de tackar vi för
så min summa att betala blir 45 276,25












 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jadu,dessa pengar kostar🙈Skönt att du haft det bra iaf👍