mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 30 oktober 2020

lycka i en påse


så var vi och veckohandlade på Willy:s
hämtade 4 kassar 
smidigt


en sväng till Plantagen 
för att fixa nått fint till balkongen

då olika träden fällt sina löv
detta naket


och detta i full skrud
på samma parkering

måste ju vara olika sorter ??


jag fick nästan allt bara en krydda som inte fanns 
men de är ingen panik alls


pytt på er


en gryta med köttfärssås 
som ska puttra nån timme eller så


när Lennart kom hem 
(han har varit en sväng och jobbat)
hade han paket med sej
en påse lycka








som det kliar i  fingrarna att sätta igång
men jag har sagt till mej själv att Barnen Carpemos
raggsockor ska stickas först .


tänk va gott de blir när maten får tid på sej



fick tag i en liten samplantering
blev bra 
jag är nöjd


Lovas socka klar bara fästa trådarna
och så är det Bettans socka på G


då jag tycker folk är lite för närgångna 
i dessa coronatider
provar jag med detta??

Ja Jo jag vet dom som gillar surströmming då

Jo de är så att de är förståndiga människor
som förstår det där med avstånd



 

1 kommentar:

Anonym sa...

Viktigare än någonsin med förstånd��Fint på balkongen����