mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 oktober 2020

nytt favoställe


Ny dag och nya dörrar att öppna

 

ett nytt ställe för ortopedi
blir spännande att se va dom säger


väntrum är sej lika


fick träffa denna underbara kvinna
Åsa Saarnio 

hon tittade klämde  på min fotled
och konstaterade
att fel är det 
så nu blir det magnetröntgen
på båda fötterna

hon tittade på gamla bilder på höften från -05
och konstaterade att redan då var höger höft angripen
av artros 

men vi tar foten först



Lennart fick vanka på stan medans jag var hos doktorn
"gamla Örmans" får nya fönster


vårat ställe att fika efter läkarbesök är ju stängt
Men vi  
hittade ett nytt ställe 
Bageri April
bild från nätet

ägarna 
 Kim Lund och Pär Martinsson 
bild från nätet


och vem träffade vi där då 
jo Taher som bjöd på fika


Lennart tog en bulle


och jag ett bröd 
helt i min smak


kommer nog bli ett favoritställe
helt klart


föredömligt långt mellan borden
och GOTT kaffe



så var det dax att far till Stallarholmen


där Grabbarna bor


utsikt från deras köksfönster
härligt med landet


mindre härligt väder när vi for hem


Tack Jocke för burken med torskrom


dubbelpanerad torskrom med solmos


fick klar en vante i dag


efter kokarnas kamp på TV
var jag helt slut
tur jag har en säng att sova i 
orkade bara läsa ett ynka kapitel
även om det var spännande och jag ville läsa mer





1 kommentar:

Ellinor sa...

Håller tummarna att fot/höft går att fixa✊️Du är en kämpe min vän🍀