mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 16 oktober 2020

många kronor blir det....


klockan är bara morgon
pling pling på mobilen

är du hemma o 20 min
jag kommer med lite pasta 

en hel kasse kärlek
till soppköket
tack snälla Maria



så var det dax att fixa till gubben lite


skönt jag kan fixa det
synd att inte han kan fixa mitt hår


så var det dax att träffa tandläkaren
och få ett kostnadsförslag på lite nya tänder

blev fotad både med röntgen och "vanlig" kamera
alla tänder både framsida o baksida
fick en spegel i munnen för att han skulle kunna fota 
baksidan/insidan på tänderna


bild från nätet 
men så här var det

ja ja nu ska försäkringskassan säga sitt
Jag behöver nya tuggtänder
och nya framtänder
DYRT
men som tur är finns ju högkostnadsskydd
även hos tandläkaren
MEN DYRT blir det ÄNDÅ
får hem uträkningen nästa vecka


måste lunga nerverna
så det fick bli lunch på Mässen 


förrätt från brännvinsbordet
Jag skulle kunna äta mej mätt på det


½ portion Älgstek
men Göta Petter så gott


god mat och fin miljö 
fick mina nerver att lunga ner sej


och sen lite kaffe o chokladmousse på det
livet återvänder


när jag var hos tandläkaren 
var Lennart till Johan Björklund ute vid slakteriet


där han hämtade två lådor kaffe
till Soppköket
TACK SNÄLLA


älgen gjorde sitt
så i kväll blev det "bara" gröt o ostmacka


jag fortsätter pilla med forskningen



så säger jag god natt med en bild
på mej o Nalleman 
Källgatan 6 Västerås
året 1951 - 1952





 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Förstår att du behövde lite lugnande,tandläkarräkningar är inte skoj🙈Har implantat i överkäken och lös brygga i underkäken,det funkar bra men var gräsligt mycket pengar,det är rätt många år sedan överkäken gjordes men tillsammans med sånt som behövde dras ut osv så blev det mer än 30000,tugga är viktigt❤️