mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 28 oktober 2020

Teddy Roosevelts födelsedag


 
Vi firar
Internationella nalledagen
 den 27 oktober eftersom det var Theodore ”Teddy” Roosevelts födelsedag. 
Den amerikanske presidenten Roosevelt 
blev under en jakt erbjuden att döda en infångad björnunge men vägrade, 
detta var något som följde honom i karriären 
och han valde till och med att använda teddybjörnen som sin maskot 
i kampanjen för att bli omvald som president.


ja så sitter jag här och väntar


väl inne hos doktor Åsa fick jag veta resultatet av magnetröntgen
det är en riktigt otäck inflammation i senor senfästen o upp i benet
nu lägger hon en kortisonspruta i var fot
så det ska lugna ner sej 
nästa vecka ska jag till fysioterapeuten 
sen blir det nog operation
benet som togs bort 1957?? ska tas bort
för det är de som gör att de blir inflammation
och så länge de sitter där kommer det nog inte att bli bra
ja vi får väll se

fick i alla fall en kortisonspruta med bedövning
halva foten blev ju bedövad
rätt skönt får jag säga


Lennart var ner och kollade bygget av nya socialkontoret


så fixade Lennart till lunchen
paltbröd o fläsk
men då himla gott de är 


när man får en spruta i foten som ska göra att värken försvinner
och den gör så att det gör ännu ondare
ja så är det ju de fungerar
de går över säger dom som vet


Lapskojs på corner biff
helt OK 


så var Dexters sockor klara och Lovas på G


OJ OJ jag beställde vist lite garn
fniss fniss
hoppas de kommer fort är så sugen






 

Inga kommentarer: