mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 oktober 2020

Mat från FJÄLLEN


i dag fyller hon 3 år
våra lilla Thyra
HURRA HURRA


solen i fjärran 
kan bli en fin dag


så var garnet slut och vantarna klara


det blev fyra par vantar
alla stickade med 50 m upplägg och 30 cm innan hopptag
tre par är redan tovade 


och nu är dom dessutom ruggade


tänk va gott de är med pytt
tycker de är godare med pytt än med stekt potatis o stek korv
fast de är samma


fixar smörgåssmör till Soppkökets
stod en kantin med skirat smör
som varit till stekt strömming på La Petite
smakade och de var helt ok
vispade och hällde i rapsolja
blir bra att bre på mackan till våra gäster


tog upp ett paket älgfärs
1 ägg
1 dl grädde
enbär o salt o peppar


Älgen har Lars-Jonas skjutit
svampen har Suwannee plockat
allt i skogarna runt Hemavan - Tärnaby


Lingonen har Lennart plockat i Yttervik
gurkan har jag lagt in själv
potatisen är köpt på COOP i Västerås


så går solen ner och himlen blir vacker


en avlägsen släkting hörde av sej
ja de är så långt bort att jag inte kan räkna ut nästan
min farmors farmor var syster med hennes 
mormors mormor eller nått i den stilen

så jag började titta på min gamla släktforskning
och upptäckte att jag saknade en massa foton
så nu blir det att peta lite med foton igen 





 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tre år...tyckte att det var igår som hon föddes😘Söt är hon🥰