mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 oktober 2020

mot Berget och tystnaden

 


Lunch i Djura / Jirbin på Djuramål 
vi brukar äta på ett ställe där
som numera är en Pizzeia
ja ja de gick de oxå


Gyros till mej 
OJOJ säger jag bara 


Lennart tog en snitsel med bea
(helt klart en bea från "hink")


ja ja jag har ätit klart
de var gott inte tu tal om annat
men mycket


Så Lennart får gyros i kväll
smart drag där ...


så var jag då framme...



får bo med Lucia den här gången





så har jag landat 
fötterna i högläge
och stickningen på G


brasan tänds frampå kvällskvisten


har tänt ljus för de mina 
och för soppköket med gäster o volontärer
ingen nämnt och ingen glömd

ovanligt mycket folk
jag vägrar sitta i matsalen
så jag äter i brasrummet
går så bra de oxå 

Gud välsigne alla 
när och fjärran









1 kommentar:

Ellinor sa...

Låter sååå skönt👍