mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 oktober 2020

Glömde berätta i går....


7.40 tandläkartid hos Smile


i ensamt väntrum är ju 70+


så in till min snälle tandläkare
rotfylla en framtand 
tar en timme och kostar
5155:- 
men med tandvårdsstödet 
blir det "bara"
3077:-

ses igen den 15 okt
för kollande av priser 
och porslinskronor på framtänderna




Lennart tog en promenad medans 
jag låg i tandläkarstolen




när jag ringde och sa att jag var klar
stod vi på samma gata men långt från varandra
en liten prick långt fram är nog jag



mjuk mat skulle de vara
fick äta lagom till lunch


nu blir det den här combon ett tag
och de behövs kanske i flera dagar
bra att dom förvarnar


medans jag vilar fixar Lennart en herrans massa äppelmos



när jag så småningom kvickar till
(lite i alla fall)
ville jag baka nått att ta med i morgon
när vi ska åka till "grabbarna"


provade ett nytt recept
jag har potatismjöl i den jag brukar göra


har inte smakat men den ser helt OK ut


mjuk mat gärna hela dagen
jo då jag lyder


kvällen blev det lite stickat
men bara lite 




Glömde säga i går att 
killen från ComHem
eller rättare sagt
hemfixarn kom i går
ett dygn senare än avtalat
MEN
han fixade till kanalerna
dock inte den där matkanalen
jag ville ha 
den bara flimrar 
sägs vara dålig sladd
ja va vet jag



 PS
om du Gudrun 
som skrev en kommentar i går
läser även idag
skulle jag vara glad om du hörde av dej 
blev ju nyfiken på vem du är 
släkt?
DS 

tillberga@gamil.com
eller Måd Östberg på FB





1 kommentar:

Ellinor sa...

Tror att jag ska prova din rulltårta idag,lite tröstfika när vädret är grått och trist.Korven ska inviga sin tröja idag,fint ska det va👌🤗