mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 oktober 2020

SÅ LÄNGE SEN....🧶☕

 


de är måndag morgon
och solen lyser


och jag är på väg till Skiljebo
på stickjunta


jag har frågat om vi fick sitta på 
pizzerian 9-11 och det var helt OK
dom öppnar 11
för inne på hjärtpunkten/bibblan
finns inte en stol nu i Coronatider

Vi har ju inte haft stickjunta på 8 mån
så nu var det på tiden

 

"Norrland" måste ju komma och snacka en stund
han har lite bekymmer med att dom flyttar Kiruna
och undrar hur mycket snö det är i Norrland nu

Det kom även en av våra söndagsgäster
han sneglade på mina vantar jag stickar
han är sugen på vantar nu
så på söndag ska han får sej ett par


Lennart satt inte hemma och deppade för att jag gått ut
han tog kameran och for till
Frösvi


en och annan tofsvipa 
OJ OJ så många



svensk klassiker till lunch


glömde visa i går vad jag fick av Kia
vilken skatt


jag inte bara ser trött ut 
jag är det också
bäst att sova en stund
för kl 15 är det tvättstuga


helt ensamma
eller nästan i alla fall
en kille kom och la in två maskiner
och sen försvann han
vi stannar tills det är klar


så gick solen ner även den här dagen


lite mer klassisk svensk mat
















1 kommentar:

Ellinor sa...

Härligt att du fick träffa dina vänner,sånt är guld i dessa tider👍🤗