mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 9 oktober 2020

En Kvinna jag beundrar



Morgonen började med att Pärzon kom förbi
 vi drack INTE sprit på morgonen


utan han hämtade sin försenade 
födelsedagspresent 


så var det dax för nästa väntrum


den här gången på Citypraktiken
för att få en B12 spruta
skulle komma 9
var klar 8.45


Lennart for ner till hamnen 
men han fick snart vända 
för att hämta mej igen


jag han fånga lite natur 
medans jag väntade






fixar med dricksvattenledning tydligen
ja nått gör dom
stora hål gräver dom
på Fiskartorget


hade blivit lovade lite grönt 
från grönsakshallen
till soppköket



spännande att se


vad de blir i vår låda


ja som tur var 
var det inte allt detta


men det här fick vi
ett jättekålhuvud
massa lök
och morötter
kan ju bli en riktigt smarrig 
kålsoppa till söndagens
SOPPKÖK


Brynolf Bagare ligger ju granne med grönsakshallen
*fniss fniss*


torsdag 
pannkaka
i dag ostfylld 


Jag vilar Lennart åker till Frösvi o Skultuna


i Frösvi var vattnet borta och så även fåglarna


va tro vi kan detta bli nått






soppan blev helt perfekt i konsistensen 
lite tam i smaken men med starka korven
blev den perfekt


och med en hård macka 
som blev pricken över i
blev vi riktigt mätta
och belåtna


i dag för 5 år sen beställde vi Lennarts fåtölj
flitigt använd så här framför TV 



i kväll var det en underbar dokumentär om denna
HELT ENORMA KVINNA
Elise Ottesen Jensen / Ottar


hon VÅGADE och bröt mot 
många av samhällets regler
pratade om sex o preventivmedel 
fast det var förbjudet
For land och rike runt
för att upplysa och utbilda
arbetarkvinnor
startade RFSU
gjorde hon oxå 



min älskade Farmors stora idol
farmor hade varit på nått möte
med henne och de satt sina spår

klicka här så får du mera kött på benen som man säger 

hon var en mycket intressant och modig kvinna 

en kvinna att beundra 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lennarts fotölj är så vacker👍Dessutom är jag imponera av er sjukvård i Västerås,så skulle alla ha det👌🤗