mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 oktober 2020

TRE timmar på spisen


CarlOskar packad
och jag hänger med


mot Skiljebo Centrum
och två timmars PRAT o Stickning


när trädet har samma färg som huset



och så vackra träd hemma på min gård


favorit i repris
linssoppa till lunch


och så var det ju dessa små fulingar


att de kan vara så mycket kärnor i en så liten frukt



1 kg kvitten skuren i bitar + 3 dl vatten
koka i 20 min


sen i med 750 g råsocker
1 tsk kardemummakärnor
3 msk citronsaft
och så får det puttra i 3 timmar


då tar jag min talrik med rester från kylen
och sätter mej framför TVn
en liten bit korv
stuvade morötter
potatisgratäng 
och en sallad



efter tre timmar på spisen har marmeladen
ändrat färg till mörkt djupröd

vi blev kvar framför TVn
ett program o barn på förskola
och ett om barnmorskor
helt i min smak


så där nu är det bara 11 sockor 
kvar att sticka
detta är Dexters 42:a

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vacker marmelad,hoppas att den är god✊️Härligt att få träffa stickjuntantjejerna❤️