mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 15 oktober 2020

gör om gör rätt


när man väntar på Mumin


inte kan jag slänga den


och definitivt inte den


det är märkligt det doftar kanel av kanelen
men jag tror inte jag vill använda den
en burk från Farmors skafferi


ingen var sugen på lunch
men vi vet att vi måste äta
så det fick bli gröt


två timmars vila 


OJ OJ jag har ju en fläskytterfilé i kylen 
som vill bli lagad
delar den i tre bitar två till frysen
en i grytan


börjar fixa och dona 
kommer på att OM jag tar en bit till 
och gör en rejäl laddning kan jag bjuda grannen
så jag hämtar tillbaka en bit från frysen 
och så fick det bli


en riktig hittepågryta blev det


medans grytan puttrade
gick solen ner


en sallad vill man ju ha 


och så kom gästerna 
mycket mat gick åt och alla var glada och nöjda


i våras innan jag opererade ögonen
började jag på dessa vantar
(bild från nätet)
hade kommit stickat fyra hjärtan högt


nej oj så de såg ut 
nu repar jag upp och så får jag ta tag i det
nån annan gång


jag berättade ju om "släktingen" som fått mej att börja
titta på min forskning... jag tänker lägga in bilder 
och kollar mina gamla ärvda album
de här fotot har jag ju sett måna gånger
men inte reagerat nämnvärt 
mer än jag tycker att de är 
synd att Mormor gömmer sej
bakom Hasse
Påsken 1941 står det
taget i Böseberg i köket
hemma hos mormor o morfar

men vad jag idag ragerade på 
Mamma och Pappa som sitter vid sidan av Morfar
mamma är ju född i september 1925
och pappa i december 1923
alltså är mamma bara 15 och pappa 17 år 
när kortet tas
och tydligen riktigt kära 
kolla blicken 
❤❤



här har det gått några år
1948 är det närmare bestämt 
i Idkeberget
Fyra generationer
Min Pappa Elow Farmor Astrid
Farmors far Skräddare JW Berglund och så lilla jag













1 kommentar:

Ellinor sa...

Hittepåmat brukar bli det allra godaste👍Tänker på dig och håller tummarna för ett bra tandläkarebesök✊️🤗