mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 oktober 2020

sköna söndag....


dagen började med att jag fixade till Lennarts jacka
snodden i nederkanten och luvan 
hade torkat samman
så jag trädde i en ny
var inte de lättaste
men nu är det 
gjort


det första vi gör när vi kommer till 
soppköket
kaffet på


vi hade fått MASSA fina klädet
tror de var fem säckar
när vi stängde var det två säckar kvar
som nu går till stadsmissionen



dukat och klart


soppan är het


och persiljan hackad


en mycket uppskattad soppa 
tack St Davidsgården för receptet


David vår egen smörgåsnisse
har fixat med mackorna
sponsrade av Kopparlundens bageri
ost o rökt kalkon som pålägg


och i dag tog vi fram hårdbrödet
sponsrat av Hälla kvarn


blev ju JÄTTEBRA till dom stekta äggen
som Rim o Micke sponsrade med



vi tömde frysen på allt fikabröd




fullsatt på haket i dag
35-40 gäster blev mätta o belåtna
många smörgåspåsar och tre matlådor 
fick följa med ut genom dörren

Tack Omar o David för fint jobb




när vi kom hem hade jag så ont
att jag nästan inte kunde gå
tur jag ska till doktor Åsa 
på tisdag
det tog två timmar 
och en näva värktabletter
att bli uthärdligt


Sveriges starkaste familj på TV
och Dexters socka 
var kvällsnöjet







 

1 kommentar:

Ellinor sa...

En skön söndag och många blev mätta och varma👍❤️🤗