mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 oktober 2020

Våran doktor..❤



dagen började med att Lennart
pratade med "våran doktor"
Lennart är lite knarrig i rösten
har varit hela sommaren
inte förkyld eller så utan
rösten sviker
så nu fick han en tid 
och Peeter ska kolla stämbanden


har du sett detta
färdig att värmas 
måste provas i dag


rotmos o fläsklägg 
vilken höjdare
kommer att köpa den fläskläggen flera gånger
fanns några andra varianter också inte bara fläsklägg


Lennart har fotat
"grisäpplen"


ja ja jag säger Kvitten


en matig sallad till kvällen
med "morfarsdressing"
senap-socker-salt-peppar-grädde



salta kex är ju gott


plingar i min mobil
chatten med 1177 ??
vad vill dom ???




de är "våran doktor" som talar om att
min medicin inte finns längre
så han skriver ut tabletter istället

oj nej jag vill inte
fick ju B12 brist sist jag åt tabletterna

jag tipsar då om en annan variant
men Peeter säger att han är tveksam till 
just den för det stor inget om den i fass


Men han sa att vi tar ett B12 prov nu
och sen äter jag tabletterna i ett ½år 
så tar vi ett nytt prov

ja känner mej inte riktigt nöjd
men vad göra

Helt otroligt detta att chatta med 
läkaren så smidigt
så bra 
och Peeter är ju bara bäst


kvällens macka....det är senap under rotmoset



1 kommentar:

Ellinor sa...

Som vanligt blir jag djupt imponerad av er sjukvård och jag hoppas att Lennart får bra hjälp och självklart att du får bra utdelning av b-12,håller tummarna✊️🤗