mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 oktober 2020

i dag skulle jag inte göra nått... mer än lite soppa

 


vid frukosten ringer min mobil
det är från röntgen och hon undrar
kan du komma om 1½ timme

KLART JAG KAN

väntetiden som kunnat varit 3 mån
  blev istället 3 dagar


hade ju inte börjat med mackan
första tuggan ..... den bakre tanden i underkäken
ger vika ....ja ja  har ju en tandläkartid på torsdag
får fila lite med en nagelfil så länge
blev lite vasst


kl 10.30 jag är här nu


veckans fjärde väntrum


vist blir man snygg i sjukhusets outfits 


så var det dax 40 min i denna mojäng
magnetröntgen av båda fötterna o fotlederna

MEN OJ VA DE LÄT
undrar vilken decibel de ljudet har?

den kan vara ända upp till 138dB läste jag mej till
men som tur är så fick man hörselkåpor
som dämpade lite lite 

  • Från 40 dB: Lär- och koncentrationsstörningar är möjliga
  • Från 60 dB: Hörselskador efter längre tids påverkan är möjliga
  • Från 65 dB: 20 % förhöjd risk för hjärt-kärl-sjukdomar vid längre tids påverkan
  • Från 85 dB: Skadligt område, framförallt på bullriga arbetsplatser
  • Från 120 dB: Hörselskador möjliga redan efter kort påverkan


Men nu är det gjort
skriva på 1177 till ortopeden
 för att tala om att nu är jag klar ...REDAN
fick en tid hos Dr Åsa den 27 okt
hade kunnat få tidigare
men jag ska ju till 
❤❤  BERGET ❤❤


kände för stuvade morötter
så de fick det bli


men som jag sov i dag
flera timmar 
ja ja va gjorde det 
skönt var det i alla fall


samarbete på hög nivå
vi har börjat med söndagens 
kålsoppa 


vi gör en laddning i dag och en i morgon
lättare att fixa 10 liter än 20 liter på en gång


på FB frågade Biskop Mikael om vi hade kvar nått
från vårat dop 
min dopsked som använts i 72 år 
fick den av mormor o morfar



par nr 3 klara


har ju mer garn


ska bli roligt att se hur dom bli som tovade
ska till tvättstugan nästa vecka


Lennart fixade kvällsmat
SÅ MAGISKT GOTT



på TV i kväll
Thomas Wassberg 
Trevligt hemma hos program











1 kommentar:

Ellinor sa...

Dessa eviga tänder,tur att du snart har tid men det kostar humör och pengar och är bara jädrigt trist😢Soppan blir kalas och Lennart är en hejare på att fiska👍🤗