mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 oktober 2020

Det blev INTE som jag tänkt... men det blev


vilken underbar morgon
lite kall men klar


for ut till Erikslund just innan öppning
ja City Gross var ju öppet och vi handlade
lite till morgondagens soppkök

och jag behövde till Olsons tyg
nya resårer till Lennarts jacka
och kantband till min kofta


träffade Henke B med familj
så roligt men så tråkigt att inte få
KRAMAS
en god pratstund blev det i alla fall
 och en låda Ljus och fika på IKEA


Lunch blir en gratäng


och lite sallad från igår

Lennart for till Polis Göran som fyller år
och jag vilar


så var det dax att sy fast kantbanden


och virka klart lilla sjalen
tanken var ju att det skulle bli en STOR sjal
men jag tycker den är för mörk
och jag är inte nöjd
men jag gör en liten variant



soppa till i morgon
purjolök vitkål o sen köttfärs


kan säga att jag blev lite lurad på köttfärsen
har fått lösfryst från Mässen trodde den var stekt
det var förra påsen nämligen... men se de var den inte
så nu blev den ju kokt när jag hällde i den i soppan
ja ja de blev soppa i alla fall


själva åt vi stuvade morötter och köttbullar


så var den klar den lilla "snusnäsduken"
virkar band i ändarna så kan jag knyta den
så den sitter kvar i halsen


blev ju inte som jag tänkt 
men det blev



 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ibland blir det bra iaf👍Ha en härlig dag på soppköket 🤗