mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 maj 2021

då var dag bestämd ♥ 🐈


som jag längtat efter denna dag
frukost på balkongen


i dag är det chokladbollens dag
och här är mammas recept i hennes receptbok
jo ja vet vad de står ⁉


en långkokt tomatsås o pasta
perfekt lunch när man är 💩-trött


orkade inte läsa 
somnade innan huvudet var på kudden
sov i två timmar 
vaknade och var kissnödig


vi tog en tur till älskade Hannah
och goungarna
alla var dock inte hemma


Bettan va i alla fall hemma
och vi diskuterar kläningen
vi ska sy 
men först måste jag sticka oket
och nu har jag en t-shirt att mäta storleken på


och Stella är ju go som vanligt
en riktig pärla i godhet


och så katten Fluffis
som gosade till sej i Lennarts knä


vi tog en promenad i den vildvuxna trädgården



ska nog åka tillbaka och plocka lite
tänk att ha maten runt knuten





titta Gammelmormor så lång jag är


när vi kom hem hade Anton varit här 
med dörren till katt-toan 


ja men vem orkar laga mat nu


nu ska kanten spacklas o målas
kanten ska bli grå mot den vita luckan


och så lite färg på klättertunnans tak
skadar inte 


och jag kan börja lägga upp till Bettans klänning


ändrade planer det grå syntes inte
blev som ingen skillnad
så nu blir det grönt


och som sagt 
då var dag bestämd
vi hämtar henne på lördag
HURRA för HEDDA








1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Den katten kommer till himmelriket och ni är så gulliga när ni pysslar och fixar👍Lyckliga katt❤️