mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 maj 2021

Operation Rädda Humlan


en stor fin humla på golvet i sovrummet
den surrar o brummar rätt bra


så var stygnen borta
känns skönt och ser bra ut
Så skönt att slippa plåstret
fick ta bort det efter 5 timmar


blev nästan 3 timmars sömn i dag
Sjögren är INTE nådig



så har tulpanerna hemma på gården slagit ut




en tur till Arken Zoo
och nu är jag medlem där oxå 
😹😺😻


ja men detta med att köpa kattsand
Hedda är van vid just den här sorten
MEN det fanns ju "tusen" olika
skulle ha en utan parfym
och med hjälp av personalen 
fick vi så rätt till slut
och så lite mat o godis
och en sele
Makrill till mej o Hedda köpte vi dock på Willys
och golvpluttar till katt-toan på Byggvaruhuset


ja men humlan var kvar
nu helt slut 
så det blev att rädda den




fick lite sockervatten så den kvicknade till
(den fick sej dock ett bad i farten)
10 min sen var den frisk o kry igen
och flög sin kos




tassar på
till katt-toan


kålknyten i solen på balkongen


800 kronor på Arken Zoo
gav idén


 och detta blev kanske 100 kr med allt
det som nu är Heddas toa
(vill bara få dit Heddas namn på dörren)
tack än en gång Anton
för att du hjälpte till att fixa hålet 


efter en dag utan plåster 
det känns så skönt
lite tort o stelt men de är en baggis


jag har tydligen inte bråttom


och kvällen var det mat-tv
Emma o Simon 
levererade


kl är 22.30 och det är varmt och skönt



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Humlorna är verkligen förvirrade nu nu när dom vaknat till liv.Foten ser jättefin ut och Hedda har fått eget dass,det du👍🥰