mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 9 maj 2021

ny gammal heminredning


hittade en lite "intim" bild på mej
sommaren -51 tror jag
hos älskade Märta o Fredrik i Turbo
Märta var farmors syster 
våran älskade Moster Mätta 
och Fredrik var värdens största man
enligt mej
Tröja har mamma stickat 
den var mörkt gammelrosa
med vitt ok och de finaste jag ägde
knapparna var av pärlemor


så var det dax för en tur ut till fam Carlsson
och Officersmässen
solen sken och det var riktigt trevligt


Björn har gjort så fint i orangeriet




så kom Viktor och bjöd oss till bords


en spanatpasta med parmesan



Men när vi skulle ta oss vårt kaffe ute på
fru fläders caffé
slog REGNET till
vi fick ta och pallra oss in igen
Annika har bakat en fläderkaka med karamell


här står "våran" sparris och trivs



så fina tomater 
förstår inte varför jag inte köpte några
MEN jag kan göra det nästa lördag
när det åter är öppet



ut till Stadsmissionen och koll in 
om det fanns nått vi behövde 
och det gjorde det ju
50 riksdaler för skåpet


tänkte fixa en katttoa
men den här kostar 800:- på Arken zoo
Anton barnbarnet vårat
får fixa hålet i dörren och lufthål i "ryggen"


hämtade en klättertunna 
den var "lite" hårig 
själva bädden slängde jag
köper en ny fin 
men tunnan gick att borsta 
och dammsuga ren


sill o potatis till kvällen
jag har ju lite svårt för sillen
men det finns tre små bitar där under


ja men titta nu står den på plats


har varit trött i dag
så trött frampå kvällen
att det nästan gjorde ont ett tag
tur man får sova på natten 





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

DEN kissen får det väldigt bra❤️