mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 maj 2021

Göta Petter Vilken dag

 


premier för morgonfika på balkongen
med nya bordet t.o.m


så blev det en promenad





åt ena hållet är trädet RÖTT


och vänder jag mej om är det GRÖNT


när jag gick förbi Bjurhovda skolan
doftade det ju så underbart gott
jag såg inget som kunde dofta så


men vist det fanns små små
kaprifoler som blommade


vad är de vi inte får se?


ha ha ett litet hål i staketet


men jag förstår inte vad jag ser
trodde dom skulle bygga hus här??


MEN nu vet jag dom har inte bestämmt
vad det skulle bli
utan dom gör en "park" så länge
tills dom bestämt sej
såg det i Västerås Tidning i dag








en vecka till sen kan jag plocka liljekonvaljer


jag bor på andra sidan "skogen"
men kan se huset om man anstränger sej


och vi har stora träd inne på gården också
en "liten" gran


skrev till 1177 innan jag gick på promenad
och kl 10 ringde dom

Anteckning utan fysiskt möte

Antecknad av Ann-Christin Maria af Bjerkén
 (Sjuksköterska) på Citypraktiken, 
Vårdenheter Praktikertjänst, 
Citypraktiken Familjeläkarmottagning

2021-05-28 10:13 Ont i bröstbenet efter en sträckning.
 Får kombinera Alvedon med Pronaxen. 
Har tid till fysioterapeut nästa vecka.


har beställt nya byxor


och så har jag beställt garn till en tröja


en ljus-GRÅ tröja 
med mönster i blått, rött, grönt, gult, vitt 


så var mina strumpor klara


tå upp o häl med förkortade varv
bästa mönstret enligt mej


blå vitling med ägg o persiljesås


skulle bli en rulltårta men jag tycker det 
mer ser ut som jitterbugg med rödmaräng 


älskar Heddas fartränder 



det flyger tornseglare förbi
nästan inom hoppavstånd 


så gick även den här dagen 



Inga kommentarer: