mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 maj 2021

inte lätt alla gånger.....

 


dagen började som sömmerska
ett par kortbyxor och en jackficka
blev lagad


Hedda idkar "trädgårdsskötsel"


vet inte riktigt hur hon tänker
Men det är ju hennes gräsmatta
så hon gör väll som hon vill


en snabb tur ner på stan
Dressman var målet
och sen var tanken en fika på April
Men dom hade stängt måndagar
så det fick bli Global Living i stället
med Mattis tavlor på väggarna


macka till lunch i dag


ja men kolla in vad gubben "fyndade"


och Rosorna jag fick på bröllopsdagen
är underbart fina fortfarande


förra söndagen sträckte jag bröstmuskeln
och jag inbillar mej att det skulle gå över
MEN inte då
svårt att ta djupa andetag
och kan bara ligga platt på ryggen
så jag bestämde att ringa till 
fysioterapin på Citypraktiken
hon hade ingen tid förrän den 16 juni
Då sa hon gå in på 1177
region Västmanland och titta vilka 
fysioterapeuter som tillhör regionen
så du inte ringer nån privat och får betala skjortan
den på Bangatan svarade inte
inte heller den i Skultuna
  Levad svarade Men nästa tid 14 juni
ringde Odensvi men dom har stängt
får ringa i morgon igen
ja ja de är inte lätt alla gånger


pling i luren och boken har kommit 
till bibblan


men först en vila


det "nästanregnar" på min 
korta promenad 
till centrum o bibblan


men som det blommar överallt



















och i lekparken har den här "blomman"
växt upp idag


någon skulle säga frukost
men här var det middag


en solstrimma med en katt


och i kväll provade vi med nya människor
på besök
Hedda skötte sej perfekt
låg i knän och kurrade






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blomprakten är ljuvlig nu,jag plockade min första bukett liljekonvaljer igår👍Står i köket och doftar lycka!🤗