mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 19 maj 2021

en blivande sömmerska




Tusan så dimmigt det var 
riktig tjocka


Lennart har fått en så fin blomma
av fam Carlsson 
nu måste vi googla 
för att se hur vi får den att överleva


så kom Bettan och ska vara här på förmiddagen
vi ska passa på att sy en klänning till henne
här river vi tyget till kjolen


och så skulle det sys på symaskin


och strykas lining
blir ju lättare att sy sen


och så gasar vi lite


många rynkor vill hon ha
här håller hon koll på rynktråden


blir lite trött av att syende
tar en paus i 
gammelmorfars knä


och leker en sväng med Hedda
som tyckte det var jättekul
med lekkamrat


djupdykning i rotfruktslådan


så var maten klar


man blir hungrig av att jobba


så var klänningen klar


går så bra att snurra i


Bettan är så nöjd med sitt verk 
och de tycket jag hon ska vara


leker lite till 


så kommer mamma


och Dexter
även dom fick lite mat o fika


så blir det vila....


och jag tar itu med nästa 
klänning


den till Thyra


konsten att dricka vatten och balansera
har en stor blomma som måste ha mycket vatten
och då har jag fixat med självbevattning
såna garnändar som ligger i jorden -vattnet
och denna bytta blir tydligen
även Heddas vattenhål


Hedda var inte så intresserad av 
Melodifestivalen i kväll
och jag förstår henne
men tyckte ändå
att "vi" gjorde bästa låten





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken underbar lite tös❤️