mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 maj 2021

första dagen med Hedda


Var är Hedda⁉
jo på de dammigaste stället i hela lägenheten
och här vill hon vara 
OK då 


korv stroganoff till folket o havreris


Hedda håller ställningarna under soffan
har visserligen full kol på 
mitt garnnystan 1 m framför nosen


så har jag fixat med försäkring på Hedda



varma mackor till kvällen
en med korvstroganoff och en med kassler
så var dom slattarna slut


och sent om sider framåt kvällen 
kom hon fram lilla damen
gick på toa och sen en tvätt


och liten rundtur



huva de var långt till marken


och vad är detta 
MASSOR av vatten 
är det till mej 
ja de är klart det är vad annars skulle de vara
(jo vattningen till blomman)



lite försiktigt tar vi kontakt


och vet ni vad 
högt där uppe skulle jag vilja vara
de är jättehögt
men en dag ska jag ta mej dit 
fast nya matte säger de är inget ställe för katter
vad vet hon om de 



ja men den där nya matte
är nog rätt bra ändå


även om hon säger att jag inte får 
hoppa upp på de där skåpet



jag lovar inget så de så 








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såå gosigt🥰Håll koll på nystanen 😘🤗