mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 maj 2021

Kan de vara han??


börjar dagen på Smil tandhälsa


munskydd o sprit
ingår


gula mellanrumsborstar
passar bra


och där dom inte kommer åt
dessa böjda tandstickor


50 min hos Tove i dag
jag fick 
MED BERÖM GODKÄNT
vet att de inte är högsta betyg
utan bara AB men ändå


då Lennart var och tvättade bilen
dröjde det en stund innan han kom
men Myrorna ligger ju mitt emot tandläkaren
så jag tog en sväng in där
och gjorde ett riktigt 
FYND


i dag ser det bättre ut i redet
solen skiner och det blåser inte lika hårt


snabb lunch
fiskbullar i dillsås förstärkt med ett ägg
och potatismos
för det skulle gå fort
Lennart ska iväg igen


och jag blir helt slut av att vara 
hos tanläkaren/hygenisten
men jag gör det 
och själv går jag
är stolt över mej själv



att gå i väntans tider 
då fixar och donar man
barn eller katt
spelar nog ingen roll
nu blev det en kattleksak till


och musen fick sina öron


och svans


musen o den gröna bollen
ska tovas mer
har tvättstuga den 18 maj


Lennart har varit hos vänner och fixat
jag bara ÄLSKAR den tapeten
men den passar inte här hemma 
tyvärr 


potatis o kassler gratäng i kväll


efter lite letande hittade jag en bra knapp


Mask singer på TV
tror nog att vi har Kenny Bärck 
i Sjöbjörnsmasken
de här kortet tog jag på honom 2011

och läs varför han har en katt i handen


god natt jord




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vill vara katt hos er🐱🐾🐾🐾